שחרור מחרדות ופחדים | סובלים מחרדות ופחדים? הנה 3 הצעדים החשובים והחיוניים ביותר לשחרור מחרדות

בעבודתי כפסיכותרפיסטית מומחית לטיפול בטראומות מורכבות ובחרדות אני פוגשת
הרבה מאוד לקוחות המתמודדים עם החרדות. גם אני עצמי סבלתי מחרדות קשות.

מי שסובל או סבל אי פעם מחרדות יודע היטב בכמה כאב וסבל מדובר. בעיני אין כמו
החרדה והשחרור ממנה לסמל את היציאה מעבדות לחרות. החיים עם חרדה הם
מלאי כאב צמצום והחמצה והשחרור מהחרדה מאפשרת חיים של חופש ושמחה.

.

אופן החשיבה שלנו יוצרת חרדה ומעצימה אותה

.

לאדם הסובל מחרדה יש בד"כ חשיבה חד ממדית, צרה, כזו שמאמינה באמת אחת ולא נותנת
מקום לאפשרויות אחרות ולכן הוא נשאר תקוע עם אותו תסריט שלילי בראש, בלי יכולת לראות
פתרון לשינוי, מה שמעצים עוד יותר את החרדה ואת הסבל.

אנשים הסבורים שהם נולדים לתוך גורל או שכל מה שקורה בחייהם הם עובדות שלא ניתנות
לוויכוח- לכן הם סובלים מחרדה, אומללות ותקיעות. הם אינם מודעים לאופן החשיבה הלקוי
שלהם, הם באמת רואים את המציאות שלכם כעובדת חיים בלתי ניתנת לשינוי.

.

איך אתם תופסים את עצמכם ואת העולם?

.

אני מאמינה שבפני כל אחד מאתנו עומדות אפשרויות רבות לראות, להבין ולתפוס את עצמנו ואת
העולם, והחיים של כל אחד מאתנו הם בסופו של דבר תוצאה של הבחירות שאנו עושים.

אני יכולה לומר לכם, שרבים ממטופליי מגיעים מוצפים בתסריטים שליליים שרצים להם כל הזמן
בראש, הם מגיעים עם תפיסה שלילית, חד ממדית ומוחלטת על עצמם ועל העולם וכך הם מוצאים
עצמם לכודים בתוך חיים רעים ומפחידים.

אבל במהלך הטיפול הם לומדים שיש אפשרויות רבות להביט על עצמם ועל העולם, הם מגלים
בדרך הרבה זוויות ראיה חדשות, שלא היו מודעים להם, והם מתחילים לראות את העולם באור אחר
– ומנקודה זו מתחיל תהליך של שינוי מרגש.

הם נחלצים מהתקיעות, החרדה הולכת ופוחתת, הם מתחילים לקחת אחריות על עצמם ועל החיים
והם נעשים אקטיביים הרבה יותר, מתקדמים ומממשים את עצמם ואת חייהם.

.

אופן הפרשנות בורא את המציאות שלכם

.

האדם בורא את המציאות שלו על פי הפרשנות שהוא נותן לדברים היומיומיים בהם הוא נתקל.
עומדות בפני האדם אפשרויות רבות לראות, להבין ולפרש את עצמו ואת העולם ודרך הבחירות
שהוא עושה בין כמה אפשרויות– הוא בורא את עולמו.

יש אנשים החושבים שהמציאות שלהם מוגדרת מראש ע"י החיים /הגורל/ אלוהים. אני מאמינה
שהאדם הוא זה שמגדיר את המציאות שלו ע"י הפרשנות האישית שהוא נותן לדברים.

דרך ההבנה, התפיסה, המשמעות שהוא נותן לדברים – האדם מגדיר האם הדברים בהם הוא
פוגש הם מסוכנים או בטוחים, יפים או מכוערים, טובים או רעים, האם יש בהם תועלת או לא –
כך דרך הפרשנות האישית שלו. הוא בורא את המציאות שלו ועל פיה הוא חי.

האדם יכול לתפוס את העולם כמקום פוגעני, מאיים ומסוכן וזאת הופכת למציאות חייו ואדם יכול
לפרש את אותם דברים בדיוק באופן חיובי וכפי שהוא חושב כך הוא חי- חיים הרבה יותר קלילים,
חופשיים ושמחים.

שינוי דרך הסתכלות על העולם משנה באופן טוטלי את החיים, אני יודעת זאת, כי זה קרה לי,
הייתי אדם השרוי בסבל וחרדה שנים רבות, הייתי אדם חסר ביטחון ועם דימוי עצמי נמוך מאוד
ואחד הגורמים שחוללו בי שינוי עצום לטובה היה שינוי סגנון החשיבה שלי.

.

2 טיפים מעולים להפחתת החרדה וחיזוק הדימוי העצמי + תרגיל 

.

  1. זכרו אנחנו אלה שבוראים את המציאות שלנו על פי איך שאנו חושבים ומפרשים את העולם,
    לכן ראשית לכל היו מודעים לאופן החשיבה שלכם, נסו לזהות, האם היא בד"כ שלילית או
    חיובית, אם היא בד"כ שלילית אתם בוודאי לוקים בחשיבה מעוותת וכדאי שתטפלו בה מהר
    ככל האפשר.
  2. אל תאמינו למוח הכוזב שלכם, למוח הפוחד, זה שכל הזמן ובכל מקום מראה לכם את
    השלילי ומזהיר אתכם מפני סכנה. אל תסכימו לקבל את קביעתו השלילית והמאיימת באופן
    אוטומטי אלא התעמתו אתו..

תרגיל מעולה לאימון המוח לחשיבה חיובית.

.

המוח החרד חושב באופן חד ממדי, נוקשה וצר. ותפקידנו הוא ללמדו לחשוב בצורה מורכבת יותר
נכונה, הגיונית ומכמה זוויות ראיה.

הנה דרך מצוינת שתעזור לכם לייצר חשיבה מורכבת ורב גונית יותר. חשיבה שתעזור לכם
למצוא פרשנויות נוספות מעבר לפרשנות השלילית האבסולוטית שלכם:

צאו מהריבוע שלכם/ מהחשיבה המאוד צרה שלכם. והיו יצירתיים. הפעילו את המוח ההגיוני שלכם.
ושאלו עצמכם: " איך אני יכול לפרש את מה שאני רואה וחושב בעוד דרכים? איך אני יכול הפעם
להביט אחרת על הדברים, באופן ניטרלי או חיובי?

אפשרו לעצמכם להיות אסוציאטיביים ואינטואיטיביים ושמחקו בלהמציא כל מיני פרשנויות נוספות
ואין זה משנה כלל וכלל אם הן נכונות או לא.

בשרטוט למטה תראו דוגמא לאפשרות של כמה פרשנויות מעבר לפרשנות השלילית האוטומטית
שאנו נותנים בד"כ על אירוע מסוים שקורה לנו.

3.אני מאוד אוהבת את תרגיל "שמש אסוציאציות " משום שהוא עוזר לנו להיות אסוציאטיביים יותר
זוהי דרך נהדרת לסיעור מוחות וליצירת חשיבה רב ממדית ומגוונת. ואני ממליצה עליה בחום.

ציירו עיגול על דף והוציאו מהעיגול קרניים ובכל קרן כתבו פרשנות אחרת לאירוע. מזכירה שוב
אין זה משנה בכלל אם הפרשנות נכונה או לא העיקר זה לאמן את המחו לגמישות

5.כעת חיזרו על פעולה זו שוב ושוב עד שתהפכו אותה להרגל, עד שתאמנו את המוח שלכם לחשוב
על עוד אפשרויות של פרשנות ולא רק אחת שלילית ומפחידה, שהורסת לכם והורסת אתכם.

.

מאמרים מומלצים רלוונטיים

.

——–————————-

.

עקבו אחריי ב-Youtube  הירשמו כמנוי ולחצו על סמל הפעמון לקבלת התראות
חמות על סרטונים חדשים מלאי ערך למימוש עצמי ולחיים טובים (בנושאים של
חרדות, טראומות, 
עבר , קשיים רגשיים ומחסומים ,ביטחון עצמי ודימוי עצמי ,
חשיבה חיובית ועוד הרבה כלים למימוש עצמי והגשמת מטרות.
.

עשו לייק ב-Facebook קבלו ראשונים פוסטים קצרים מלאים בערך, משפטי
השראה עוצמתיים וסרטונים מעולים להתפתחות אישית ,שאני נותנת רק שם .
.

קבלו בחינם את המדריך המלא" לחיים מאושרים עם דימוי עצמי מנצח!"
ב7 צעדים קלים ובטוחים.
.

לטיפול אישי בשילוב  Expressive Therapies לטיפול מהיר בחרדות ופחדים,
|ריפוי טראומות , חיזוק הביטחון העצמי ויצירת דימוי עצמי מנצח! המביאה
לתוצאות מהירות שנשארות לתמיד.
.

עוד על השיטה
.

לעדויות וממליצים- לחצו כאן

.

מאחלת לכם אושר והצלחה ,שלכם אילנה

אילנה חיון-צדיק M.A |התחלות חדשות בחיים
פסיכותרפיסטית מומחית לתכנות תת המודע ולשחרור מחרדות,
ריפוי טראומות, ופוסט-טראומות וחיזוק הדימוי העצמי והביטחון
העצמי עם וותק של 30 שנה ועם הצלחות מוכחות בשטח .


———–——————–————–——————–———-———
.
נ.ב
  אהבתם את המאמר? אשמח שתעשו לייק ותשתפו את חברים וקולגות .

כתבו לי בתיבת התגובות מה חשבתם על הפוסט ואיך אתם מתמודדים עם
שינוי בחייכם.  מוזמנים באהבה גם לשאול ,להעיר ולבקש – אשמח לענות

.

איך להשיג שליטה מלאה ואפקטיבית על החיים?

.

.

.

.

קבלו את המדריך השלם במתנה לביטחון עצמי חזק ודימוי עצמי מנצח  ב-7 צעדים פשוטים ובטוחים

.

2022-05-06T14:59:46+00:00 13.04.2019|

השאר תגובה

קבל/י את המדריך שיעזור לך,
להגיע להערכה עצמית גבוהה​