חרדות 2018-08-14T10:43:00+00:00

חשיבה מוגזמת ושלילית היא הגורם למרבית החרדות

מהי חרדה?

חשוב לדעת שהחרדה אינה מחלת נפש .הערכות סטטיסטיות מדווחות על כ 5 עד 10 אחוזים מהאוכלוסייה הסובלים מהפרעות חרדה בעוצמות שונות. אחוזים גבוהים בהרבה מוערכים לגבי קיומה של הפרעת חרדה כלשהי במהלך החיים, רוב האנשים עוברים לפחות תקופה אחת בחיים המאופיינת ברמת חרדה גבוהה, בין אם היא מאובחנת פורמלית כהפרעת חרדה, ובין אם היא קיימת כחלק מהחוויה האנושית.

חרדה פוגעת בכל שכבות האוכלוסייה, כולל אוכלוסיות בריאות ונורמטיביות.
היא מוגדרת כפחד קיצוני ולא רציונאלי, הגורם להימנעות מהתמודדות עם הסיטואציה, הגורם או החפץ, הגורמים לפחד.

כל אחד חש לעיתים חרדה. החרדה היא חלק טבעי מהחיים ,פחד לגיטימי ואבולוציוני שקיים בכל אדם אבל כאשר החרדה הזו מוגזמת עד שהיא גורמת לך להימנע מהרבה דברים בחייך , מגבילה אותך ופוגעת באורח חייך ואפילו משבשת את התפקוד היומיומי שלך -היא הופכת לבעיה או הפרעה.

קיימים 4 גורמים המשפיעים על חרדה

הגורם התורשתי

נמצא שהנטייה לסבול מחרדה עוברת בתורשה ,במילים אחרות יכול להיות שיש לך אימא אבא אחות דוד סבא וכד' הסובלים או סבלו מבעיות של חרדה

הגורם הסביבתי

לסביבה תפקיד משפיע על הפרעת חרדה

הורים דאגנים וחרדים ,חיים באווירה נוקשה ,ליקויים בתפקוד המשפחתי, אובדנים בתקופת הילדות ועוד עלולים להשפיע על היווצרותה של גישה דאגנית ונטייה לחרדה ודיכאון

אבל אם אתה מתכוון להתמקד ב"אשמים" ולהעביר אליהם את האחריות למצב שקיים שלך -הדבר עלול לפעול נגדך אתה עלול חלילה להשתמש בזה באופן לא מודע כדי להצדיק את בעייתך ובכך למנוע מעצמך להגיע לתהליך השינוי

לקיחת אחריות על תחושותיך והתמקדות בדרך לפתרון מצבך הנוכחי הוא הדבר הטוב ביותר להשגת השינוי שאתה מייחל לו.

הגורם הביוכימי

הסברה הרווחת אומרת שאצל אנשים הסובלים מחרדה קיימת פעילות ביוכימית מוגברת במערכת העצבים כלומר אנשים אלו מועדים לתחושות של רגישות יתר ועצבנות .
חשוב לציין שהחרדה אינה נובעת רק מחוסר איזון ביוכימי ואני מאמינה שאנו מסוגלים להפחית בעצמנו את הפעילות הכימית במערכת העצבים שלנו רבים מהמטופלים שלי וגם אני למדנו לייצר את האיזון הזה בהצלחה רבה.

הגורם האישיותי

לאנשים הנוטים לחרדה יש מאפיינים משותפים האחראים על חלק גדול מהחרדה שלהם . אנשים אלה בד"כ דאגניים, ביקורתיים ושיפוטיים , הם כפייתיים ביחס לפחד שלהם. הם בד"כ בעלי ציפיות גבוהות מידי , הם בד"כ רואים בשחור לבן ,החשיבה היא חד ממדית ההתנהלות והדרך לפתור בעיות נעשית רק בדרך מסוימת אחת וכתוצאה מכך חשים מתוסכלים ומאוכזבים, חשוב להם להיות תמיד "בסדר" כלפי עצמם ואחרים  ,הם חייבים להיות בשליטה בכל מחיר, מחשבות שליליות ופחדים מאירועים שליליים תופסים חלק גדול מתהליך החשיבה שלהם ולכן על כל איום גם הקטן ביותר , הם נוטים להגיב בצורה מופרזת.

חשוב שנדע שדרך החשיבה המוגזמת והשלילית שלנו היא הגורמת למרבית החרדה שלנו.

אם אתם רוצים להפטר מהחרדה זה לא ילך אם לא תסכימו לשנות חלק מדרכי החשיבה וההתנהגות השליליות ,היוצרים את החרדה. כאשר תשנו את אופן החשיבה ואת דרכי התגובה תצמצמו מאוד את החרדה שלכם.

נכון ,לא קל לשנות דפוסי חשיבה והתנהגות ,בשביל זה קיימת הקליניקה שלנו  -לעשות את השינוי הזה קל ובטוח עבורכם -יש לנו שיטה חדשנית ומהפכנית שכבר עזרה לרבים להיפטר בקלות מדפוסי חשיבה והתנהגות שליליים ולרכוש במקומם דפוסים חדשים ויעילים יותר וכתוצאה מכך לצמצם באופן דרסטי את החרדה ולחזק מאוד את הביטחון העצמי למדו עוד על השיטה

כל אדם הסובל מחרדה יודע עד כמה תחושת החרדה היא קשה עד בלתי נסבלת . החרדה היא עניין מפחיד והיא באה לידי ביטוי בתופעות גופניות.

סימני חרדה

יש שורה ארוכה של סימנים המעידים על חרדה. הנה כמה מהסימנים הנפוצים יותר הם :

דפיקות לב מואצות ולחץ בחזה
סחרחורות
תחושת בלבול מבוכה ותלישות
עצבנות פנימית
מחשבות מפחידות בלתי נשלטות
בחילה, קיבה מקולקלת שלשול
גלי קור וחום
הזעה
רעידות בגוף
חוסר תחושה או כאבים בלתי מוסברים באברים השונים של הגוף
תחושת דיכאון או חוסר תקווה
הרגשת אי שקט, נדודי שנה או שינה מופרזת
פרצי כעס בלתי נשלטים

נוצר מעגל קסמים אכזרי בו החרדה יוצרת את התופעות הגופניות והתופעות הגופניות הללו עצמם עלולים ליצור את החרדות .

שורשי ההפרעה של רוב האנשים הסובלים מהפרעה כללית של חרדה נעוצים באירוע קשה שהתרחש בעברם. במקרה כזה ניתן לומר שהפרעת החרדה שלה נובעת מלחץ שלאחר טראומה. לעתים מתלווה להפרעות החרדה דיכאון כבעיה משנית. אנשים הסובלים מלחץ וחרדה כשהם מתחילים לפתח תלות במחשבות השליליות ובפחדים הם מאבדים עצמאות ושליטה ולכן הם הופכים למדוכאים.
התהליך מתנהל באופן שמחשבה מטרידה אחת מייצרת את הבאה אחריה ודי מהר המחשבות השליליות המפחידות הולכות ומסלימות וכמו גלגל שלג הן צוברות תאוצה עד לרמות שיא של חרדה והתסכול.
מעודד לדעת שאנו לא קורבנות של חרדה החרדה אינה תוקפת אותנו סתם אלא ברוב המקרים אנו אלה שיוצרים אותה – לכן הבשורה המשמחת היא שגם אנו אלה שיכולים לעצור אותה החרדה שלך בשליטתך אתה יצרת את המחשבות השליליות ולכן אתה הוא זה שיכול לעצור אותם ,אני אלמד אותך איך כולנו מתנסים לעיתים ברמה כזו או אחרת בחרדה . חרדה היא משהו שכולנו מרגישים אותו, זה הזמן שתצטרכו להחליט אם ברצונכם לתת לחרדה לשלוט בכם או להתחיל להתמודד איתה ולרכוש מיומנויות יעילות לשליטה בה.

טיפול בחרדות- כיצד נפטרים מהחרדות?

יש אנשים שיעדיפו לטפל בחרדה שלהם בצורה של הימנעות מכל מה שעשוי לעורר בהם חרדה – בדרך זו כל אורח חייהם מאורגן סביב הפחדים ותלותיות במערכות יחסים וחייהם הולכים ומצטמצמים והם נעשים מוגבלים. יש אנשים הסובלים מחרדים אשר יעדיפו לטפל דרך תרופות.
ויש אנשים אשר אינם מוכנים להשתעבד לתרופות ואינם מוכנים להיות תלויים לכל חייהם בגורם חיצוני. הם מבינים את הערך של תהליך התפתחות ושינוי ,המביא פתרון אמתי להפרעת החרדה שלהם. אנשים אלה מבקשים לשנות משהו בעצמם ,הם מבקשים להצמיח כוחות ולרכוש כלים פנימיים אישיים כדי להצמיח כנפיים אל החופש ,הם מבינים שרק כך הם יוכלו לחיות במינימום חרדה , לחיות את חייהם בחופש ובביטחון ,להיות עצמאיים ושמחים ולחיות את החיים בדיוק כפי שהם רוצים.

אנשים הסובלים מחרדה ומחוסר ביטחון מגיעים לקליניקה שלנו כדי לממש את התכנית אשר תשנה את חייהם.

3 דרכים עיקריות לצמצום החרדה

3 דרכים עיקריות לצמצום החרדה וחיזוק הביטחון העצמי

1. בקליניקה אחשוף בפניך את ארגז הכלים שלי, עושר של  כלים ,העובדים מעולה על המטופלים שלי , במהלך הזמן תבחין איך הם מוטמעים בך והופכים שלך לתמיד ועוזרים לך להתנהל בחיים בצורה נהדרת.

2. בקליניקה נעבוד באמצעות שיטות חדשניות ומהפכניות העוקפות את המחסומים ונותנות לנו גישה ישירה אל תת המודע שלך- בדרך הזו יתאפשר לך לפתח ולהעצים הרבה מהכוחות והיכולות שלך ,שלא ידעת על קיומם ולרכוש דפוסי חשיבה והתנהגות חדשים חיוביים ויעילים שיצמצמו עד למינימום את החרדה ויחזקו באופן משמעותי את הביטחון העצמי שלך .

3. אחד הדרכים העוצמתיות ואפקטיביות ביותר לצמצום החרדה וחיזוק הביטחון העצמי היא  דרך החוויה ודרך התנסות ותרגול- אנו יודעים כמה קשה להתעמת עם הפחדים בחוץ לכן בקליניקה אנו מייצרים ללקוחות שלנו את התנאים האופטימליים לחוות ,לחקור ,להתנסות ולתרגל דפוסי חשיבה והתנהגות חדשים ויעילים בדרך המפחיתה חרדה ובלי הצורך להתנסות בהם בחוץ ולהיענש על טעויות

קבלי את המדריך שיעזור לך, להגיע להערכה עצמית גבוהה​

קבלי את המדריך שיעזור לך,
להגיע להערכה עצמית גבוהה​