איך לחזק את כוח הרצון ולהגשים את המטרות שלך – שיפור המוטיבציה

כולנו יודעים שבלי מוטיבציה בפרט במשימות היותר מאתגרות לא נגיע לשום מקום,
ואני מתכוונת לכך- לא נגיע לשום מקום

כמה מאתנו חולמים, רוצים להשיג ולממש, אולי אנחנו אפילו יודעים פחות או יותר
מה נחוץ או כדאי לעשות כדי להשיג את מה שאנו רוצים.

אבל ברגע שזה בא לידי עשייה, ל טכלס- שם אנחנו עוצרים. עוצרים – ולא משיגים,
לא ממשים, מוותרים על החלום.

וכשאנו מוותרים על החלום מידי פעמים -אנו חיים עם טעם חמוץ ומר של החמצה
,של תסכול של כאב .

לראות את האחר עושה ומשיג בעוד אנחנו חווים את הריק והאין ואת החוסר האונים
זה מתסכל וכואב מאוד. כשאנו רוצים לצאת ממצוקה ולחיות אחרת ולא מסוגלים- זה
כואב ומתסכל .

המטרה בפוסט הזה היא לתת לכם כמה טיפים מצוינים להגברת המוטיבציה על מנת
שתוכלו לממש ולהשיג דברים שאתם רוצים בחיים.

בתחילה אגלה לכם את  4 טעויות הקריטיות שאתם עושים שהורסות לכם את
המוטיבציה . ולאחר מכן אתן לכם 4 טיפים מעולים להגברת המוטיבציה.

הטעות הראשונה – לעשות בכוח

מה אתם עושים כדי להניע את עצמכם להשיג מטרה מאתגרת אך כזו שאתם חושקים
בה ? אני יכולה לנחש שרבים מכם מאלצים עצמכם בכוח לבצע את המשימה, מה הפלא
שלרוב זה לא הולך

מדוע לדחוף את עצמנו בכוח להגשים את המטרה זו טעות? משום שקשה ולא יעיל להניע
את עצמנו מתוך הכרח ,בוודאי לא לאורך זמן.  בשונה ממנוע ההתלהבות, השמחה והתשוקה,
שם המוטיבציה חוגגת, חיה ומלבלבת ונושאת אותך על כנפיה למחוזות חדשים ונחשקים.

הטעות השנייה – להלקות את עצמך

יכול להיות גם שאתם קובעים ביומן אך לא ממש מגיעים לזה, או במילים אחרות דוחים את
את ביצוע המשימה שוב ושוב  ואז ברוב המקרים מתעורר הרבה תסכול וכעס על עצמכם
"למה אני לא מצליח/ה להביא את עצמי לידי עשייה אתם נוזפים בעצמכם. ואתם גם
מאוכזבים מעצמכם ומאשימים את עצמכם וקוראים לעצמכם במילות גנאי.
אני רואה זאת המון בקליניקה שלי ונחמץ ליבי ככה להתעלל בעצמנו ? ואיזה טובה תצמח מזה?

מכירים את זה?: " יו אני כזה פחדן? אין לי אומץ ,אני סתם לוזר.." . להשפיל
ולהלקות את עצמכם ,בזה הרבה אנשים אלופים.

אבל אני רוצה ללמד אתכם להיות אלופים בחיזוק עצמכם והמוטיבציה שלכם
לממש את עצמכם . משום שלרדת על עצמכם זו טעות נוראית שהורסת כל
חלקה טובה זה לא רק שהיא מעוררת בכם תחושה כאב איומה אלא היא גם
מורידה את הביטחון העצמי ואת הערך העצמי והדימוי העצמי ,שהם כוח הדרוש
לנו בדרך להגשמת מטרות.

חלק מהמטופלים שלי אומרים בתחילה שהם לא היו רוצים לוותר על ההלקאה העצמית
שלהם משום שזו דרך שמניעה אותם לעשייה .כל כך עצוב שצריך לעורר את המוטיבציה
באמצעים שמשפילים ומחלישים אותנו , מעניין מהיכן למדנו זאת?  ובכלל כאמור זוהי
שיטה גרועה .

מהר מאוד המטופלים שלי לומדים בקליניקה להניע את עצמם ממקום חיובי ומלא כוחות.
ואז הם מבינים את ההבדל העצום ברמת המוטיבציה וברמת התוצאות שהם מקבלים.

לימדו עוד על איך מגבירים את המוטיבציה ועושים שינוי גדול בחיים 

יש רבים המדרבנים עצמם לעשייה על ידי שימוש במילים: “אסור” ,”צריך” או” חייב”
“אני חייב לעשות את זה” אני צריך ל…” אסור לי…”

טעות מס’ 3 הוציאו את המילים "צריך" ו"אסור" מהלכסיקון שלכם.

המילים "צריך" ו"אסור" הם חלק מרשימת 10 עיוותי החשיבה שגורמים לחרדה וחוסר
ביטחון את המילים השליליות והמזיקות האלה יש להוציא מידית מהלכסיקון שלנו .
אלו מילים הרסניות שקוטלות כל זיק של מוטיבציה אלו מילים מכשילות ומוטב
שתמחקו אותן מיד מהלקסיקון שלכם!

טעות מס’ 4 האופן שאתם רואים מדמיינים
.

אנשים רבים -כאשר הם עומדים בפני משימה- הם מדמיינים את הדרך שיעברו עד
להשגת המשימה . הם ידמיינו בעיקר את הקושי שיצטרכו לעבור , את הטעויות ,
את הכישלונות האפשריים. הם בעיקר רואים את השלילי . תתארו לכם כמה מפחיד
וקשה אם כך לצאת לדרך שהיא מאתגרת מידי?
המחשבות השליליות והדמיון לפרטי פרטים מבהיל אתכם ומלחיץ ומרחיק אתכם
מעשייה.

אז איך בכל זאת מעודדים ולהיטים את המוטיבציה אבל הפעם באמת?!

הנה כמה טיפים מעולים

1.במקום לדמיין את ביצוע המשימה דמיינו אותה בסיומה!
דמיינו אתכם עם התוצאה ביד
שאלו עצמכם מה חשוב לכם בהשלמת המשימה?
אם התוצאה לא ממש מלהיבה אתכם -עזבו אל תטרחו אפילו משום שהמנוע אולי הכי גדול של המוטיבציה הם ההתלהבות וההשתוקקות להשיג דבר מה, אם הם לא קיימים אין את הכוח והמוטיבציה להשיג המטרה.

אם כך לכו על מטרה שמלהיבה אתכם באמת, שתחשקו בה מכל הלב (אפילו שאתם פוחדים, שימו לב ועשו את ההפרדה אנו יכולים להשתוקק מאוד להשיג משהו למרות שבמקביל אנו פוחדים לבצע אותה)

לכו על משימה שהתוצאה שלה תשמח אתכם,
אז תדעו שיש לכם בשביל מה להתאמץ
וכבר קיימת בתוככם איזה שהיא מוטיבציה פנימית לביצוע המשימה.

עכשיו בואו נלהיט אותה עוד יותר
2.כתבו את כל התוצאות הנפלאות שתשיגו מביצוע המשימה. עשו רשימה ארוכה של כל הדברים הנהדרים שתקבלו בסיום המטלה ושימו אותה לנגד עיניכם- מאוד מאוד עוזר, נסו ותיווכחו

3.דמינו את התוצאה עם כל החושים תחיו את התוצאה בדמיונכם וחיזרו על כך שוב ושוב
כך תחזקו את המוטיבציה שלכם לביצוע המשימה ותבטיחו את הצלחתה.

4.כל השינויים, אפילו החיוביים מעוררים פחד אצל רוב בני האדם
מחקרים מצאו שהתקדמות בצעדים קטנים בסביבה בטוחה ולא מאיימת מביאים לשיפור יציב ארוך ימים.

אם כך בצעו את המשימה בצעדים קטנים ,זוהי שיטה שיהיה לכם קשה להיכשל בה צעדים קטנים כאלה עוקפים את הפחד, מעניקים חוויה של הצלחה, מעלים את הביטחון העצמי
ומרימים מאוד את המוטיבציה.

אם אהבתם את הפוסט, אם מצאתם את הטיפים מועילים- עשו לייק על הפוסט ושתפו אחרים

ועכשיו אשמח לשמוע מכם, כתבו לי מה לקחתם מהפוסט ,איך אתם מעלים לעצמכם את המוטיבציה
ואם יש לכם שאלות, שאלו ואענה לכם בשמחה

שלכם באהבה אילנה

2021-08-04T12:26:13+00:00 24.12.2017|

השאר תגובה

קבל/י את המדריך שיעזור לך,
להגיע להערכה עצמית גבוהה​