• מהי הטעות הנפוצה

איך לקבל את עצמי? איך לאהוב את עצמי? הדרך לריפוי ולשינוי שלך | אילנה חיון-צדיק

אנשים רבים כולל הלקוחות שלי מתקשים להשלים עם מה שהם או עם מצבם וזאת משום שהם חוששים שאם “ישלימו” איתם זה אומר שהם לוותר על שיפור חייהם ולהישאר תקועים – וזו אחת מטעיות החשיבה שפוגעות בהם! כי אנשים אשר אינם משלימים ואינם מקבלים עצמם ואת מצבם חיים מתוך הלקאה עצמית, ביקורת נוקבת ומאבק תמידי ומתיש עם המציאות ועם עצמם ,והם מאוכזבים על דברים שעשו או לא עשו,חווים הערכה עצמית נמוכה
והחיים שלכם בכלל לא מהנים!

נראה שהטעות הזו נובעת מחוסר הבנת המשמעות של המושג “השלמה” או “קבלה” .במסגרת הטיפול אני מסבירה ללקוחות שלי את המשמעות האמתית של המושג ובתהליך עצמו יש להם גם הזדמנות להבין בדיוק למה הכוונה:
מצד אחד לקבל את עצמם ולהשלים עם המצב ומצד שני לתקן ולשפר.

כן זה מבלבל ואני הולכת לעשות לכם סדר בבלאגן
בפוסט הזה:

1. אסביר לכם מהי באמת “השלמה” או “קבלה”
ומדוע היא כה מהותית להתפתחות להצלחה ולאושר שלכם.

2.אראה לכם לעשות את זה (איך ל”השלים ולקבל” את עצמכם והמצב)
באופן שיהיה קל ,אבל בעיקר יעיל ומקדם עבורכם.

כשאתם עושים משהו או לא עושים – ואלו לא מוצא חן בעיניכם יש לכם שתי בררות:
1. או לשפוט את עצמכם לכעוס , להיאבק להתאכזב וכו’
2. או להרפות ,לשחרר ,לקבל את המצב ולהשלים איתו

מהי הטעות הנפוצה שמכשילה אותך

מהן באמת ההשלמה עם המצב וקבלה עצמית?
ההשלמה והקבלה הן לא ויתור על שיפור, הן לא הסכמה או תמיכה או עידוד
או גיבוי למעשה שעשיתם או לא עשיתם ,שלא מוצא חן בעיניכם.
ההשלמה או הקבלה אינם פסיביות או חוסר אונים.
כשאתם משלימים עם המצב – אין זה אומר שלא תשנו, תתקנו או תשפרו, ההפך!
דווקא ההשלמה תקל עליכם לעשות זאת. ההשלמה היא צעד ראשון והכרחי לקראת פעולת שינוי מוצלחת!!!

חוסר השלמה או חוסר קבלה -זה להביט על עצמנו או על דברים שעשינו או לא עשינו
במבט ביקורתי .אם אתם לא משלימים זה אומר שאתם שופטים את עצמכם,
שאתם כל הזמן נאבקים ,מרגישים פחד,דחייה וגועל ,שאתם מתאכזבים,
כועסים על עצמכם ומורידים את הדימוי העצמי שלכם ועוד- זה החיים שאתם רוצים לחיות?
ומה הסיכוי שבמצב כזה יהיה לכם כוח ומוטיבציה לתקן ולשפר?

אבל כשאתם מקבלים את עצמכם או את המצב אתם בעצם מרפים, משחררים,
נהיה סובלניים אתם רגועים חזקים ופנויים באמת להסיק מסקנות ולתקן.

לדוגמה אם עלי לעשות כושר גופני למען בריאותי אבל במהלך השבועיים שהבטחתי לעצמי
לא עשיתי ולו פעילות ספורטיבית אחת יש 2 תגובות אפשריות:
האחת, זה לכעוס על עצמי, להתאכזב מעצמי, לשפוט את עצמי על חוסר האחריות שלי לבריאותי,
זה לומר לעצמי שאני אדם חלש ,בלי משמעת עצמית וכך הלאה לרדת על עצמי
בעצם מה עשיתי כאן?
ראשית הפכתי את חיי ברגע זה לרעים: הכאבתי ,השפלתי והחלשתי את עצמי
ובמצב זה לא בטוח שאתחיל פעילות ספורטיבית באופן סדיר.

אך אם אחליט לקבל את המצב כעובדה קיימת ,שהרי המעשה כבר נעשה ואת המצב לא אוכל לשנות:

“נכון פעולות גופנית היא התחייבות לא קלה עבורי…. כן בד”כ אין לי חשק לעשות כושר גופני…
זה חשוב לבריאות שלי אז איך אני יכולה לעזור לעצמי להתחיל לעשות כושר באופן סדיר?”
לאחר שהשלמתי עם המצב גם אם לא נאהב אותו אנו נהיה פחות טעונים ברגשות שליליים
וזהו השכר האמיתי של ההשלמה שאנו מרגישים טוב יותר ביחס לחיים

אושר ושחרור

בנוסף תגובה שיש בה יותר קבלה עצמית וחמלה, רגשות חיוביים ורוגע ,שיקול דעת והסקת מסקנות
היא הדרך הנכונה והאפקטיבית ביותר לפתור בעיות.

חיים של אשמה, פחד, חוסר מודעות ביקורת ,הערכה עצמית נמוכה מעולם לא קידמו איש!

כדאי שנזכור שכולנו בני אנוש, לכולנו חולשות ויתרונות. הירגעו השלימו עם המצב הרי המעשה כבר נעשה, הרי את המצב לא אוכל לשנות ורק חפשו את השיעור, התמקדו בלמידה מן הניסיון, בבדיקת אפשרויות ופתרונות יעילים בהסקת מסקנות לתיקון ושיפור

אוהבת אתכם ובהצלחה מכל הלב,
אילנה
מומחית ליצירת ביטחון עצמי מנצח בחיים האישיים ובקריירה
0545798599

2018-12-27T19:24:59+00:00 21.12.2017|

השאר תגובה

קבל/י את המדריך שיעזור לך,
להגיע להערכה עצמית גבוהה​