איך לשחרר לחץ נפשי? איך להוריד לחץ ומתח נפשי? איך מורידים לחץ וחרדות באופן טבעי? | אילנה חיון-צדיק

מוצאים עצמכם לחוצים ומתוחים מידי? הפוסט הזה הוא לגמרי בשבילכם. בפוסט תוכלו לגלות מי
הם 5 טיפוסי האישיות, הנוטים למתח וללחץ וגם לזהות באופן מדויק ומידי לאיזה סוג מבין 5
הטיפוסים אתם שייכים.

מעבר לזה שאתם בוודאי סקרנים לגלות לאיזה סוג טיפוס אתם שייכים (: הפוסט הזה חשוב כי
הוא יאפשר לכם להכיר טוב יותר את עצמכם. והרי מודעות עצמית היא השלב הראשון וההכרחי
בתהליך השינוי שאתם רוצים לעשות בעצמכם ובאורח החיים המתוח והעצבני שלכם.

.

יש אנשים החיים ברמת לחץ גבוהה אך אינם מסוגלים אחרת

.

ישנם אנשים החיים בלחץ רב, אצלם הלחץ הפך להיות חלק מהותי מהאישיות שלהם ומהחיים שלהם.

אנשים אלו התרגלו לרמת מתח ולחץ גבוהה עד שהם אינם יודעים לחיות אחרת באופן לא מודע הם
תמיד ידאגו להעלות את רמת הלחץ שלכם שוב ושוב אם ע"י יצירת מריבות וויכוחים או כניסה לאתגרים
מעוררי לחץ ומתח גבוהים.

.

הלחץ והמתח פוגעים באיכות החיים ובבריאות 

.

כמה מהמטופלים שלי סובלים מרמת לחץ ומתח גבוהים, הם מגיעים אלי משום שהם מבינים שיש להם
בעיה והם מחפשים לה פתרון, כי כמה כבר אפשר לסבול מחיים מלאי לחץ ומתח, כמה כבר אפשר לכעוס,
להתעצבן, להיפגע, להיות מתוסכל ולריב עם כולם. ואחת התוצאות הקשות ביותר כתוצאה מהלחץ
והמתח הגבוהים- זו הפגיעה בבריאותם.

אני פוגשת לא מעט מטופלים, שיש להם בעיות גופניות ומחלות על רקע של מתח, לחץ נפשי וחרדה ואכן
כבר הוכח ע"י מחקרים רבים שיש קשר הדוק בין לחץ ומתח נפשי לבין מחלות לב, סוכרת, לחץ דם ועוד.

.

רוצים לנהל את הלחץ המתח והדאגה במקום שהם ינהלו אתכם? 

הירשמו לניוזלטר והיו הראשונים לקבל טיפים מעולים להתמודדות עם לחצים מתחים וחרדות
ולחיזוק הביטחון העצמי והדימוי העצמי + הפתעות ומתנות שוות. ועל הדרך קבלו מתנה
מיוחדת ממני "המדריך השלם לחיזוק ביטחון עצמי חזק ולדימוי עצמי מנצח!

.

.

.

.

.

ניתן לסווג את האנשים הלחוצים ל-5 טיפוסים:

.

1.הטיפוס הלחוץ מסוג – הפרפקציוניסט

.

אנשים פרפקציוניסטים הם קפדנים ומחפשים שלמות. בד"כ הם מאוד ביקורתיים כלפי עצמם
וכלפי אחרים ומאוד קשה לרצות אותם. הם תמיד יתמקדו במה שלא טוב ולא מספיק ושום דבר
לא יספק אותם- לכן טיפוסים מהסוג הזה יחוו בד"כ הרבה לחץ, מתח ותסכול.

.

2. הטיפוס הלחוץ מסוג – הוותרן טוב הלב

.

אנשים בד"כ מרגישים נוח ונעים במחיצתם של אנשים טובי הלב והוותרנים האלה. טיפוסים אלה
למדו מגיל צעיר להיות "הילד הטוב". הם צייתנים וממושמעים, תמיד מוותרים ונותנים לאחרים.

כשהיו צעירים הם כנראה קיבלו פידבק חיובי מסביבתם (הורים, מורים ואחרים) בגלל התנהגותם
המרצה, אבל כאנשים בוגרים הם חיים בחוסר איזון וחוסר הדדיות בין הנתינה הרבה שהם נותנים
לאחרים ובין המעט שהם מקבלים.

טיפוסים אלה חווים חסך תמידי בגלל הנתינה לאחרים על חשבונם. הם חיים בד"כ בכאב ובתסכול
בגלל חוסר האסרטיביות שלהם וההרגשה שכולם מנצלים אותם. אולי כלפי חוץ זה לא ניכר אך
בפנים המתח והלחץ שלהם הולך וגובר.

.

3. הטיפוס הלחוץ מסוג -זה הצודק תמיד

.

אנשים אלה משוכנעים, שהם צודקים תמיד בעוד כל האחרים טועים. הם עקשניים מאוד וזקוקים
לומר את המילה האחרונה בכל ויכוח. הם כופים את דעתם על אחרים בד"כ בצורה גסה ותוקפנית
ובגלל גישתם זו חייהם רצופי מריבות וויכוחים.

אדם זה בד"כ לוקה בחוסר מודעות עצמית וייטה להאשים את האחרים בעקשנות, בחוסר הבנה
וחוסר הערכה כלפיו- מה שיגרום לעוד יותר מתח ומריבות.

.

4. הטיפוס הלחוץ מסוג – הפסימיסט

.

טיפוסים אלה תמיד רואים שחורות וחוזים קטסטרופות. חייהם רצופי דאגה, הם תמיד יחפשו על מה
לדאוג ותמיד תהיינה להם בעיות חדשות לדאוג מהן.

.

5. הטיפוס הלחוץ מסוג -אדם החש את רגשותיו דרך גופו

.

לחץ ומתח גבוהים באים לידי ביטוי בד"כ ב-שתי צורות
1. באופן רגשי/נפשי כמו עצבנות, מתח, מועקה, תסכול, כעס ועוד
2. באופן גופני- במקום לחוש את הלחצים, המתח והעצבנות הם סובלים מתופעות גופניות כמו: כאבי
בטן, בחילות, כאבי ראש, שלשולים ועוד.

מכיוון שהם אינם מודעים לתחושת הלחץ והמתח נפשי, הקיימים בתוכם- הם אינם מקשרים בינם לבין
התופעות הגופניות ולכן הם מניחים בטעות שיש להם בעיה רפואית, שיש לבדוק ולטפל- וכך הם
מתרוצצים בין הרבה מאוד בדיקות -אך בד"כ שום בעיה רפואית לא נמצאת.

ההשערה שבעיות הגופניות שלהם הן ביטוי למתח ולחץ נפשי -פוגעת בהם וגורמת להם להתנגדות,
הם משוכנעים שהשערות אלו מופרכות ושהם אינם זקוקים לטיפול רגשי אלא צריכים להמשיך
ולהיבדק עד לגילוי הבעיה הגופנית האמיתית שלהם.

המודעות לעצמם ולקשר בין הבעיות הגופניות ללחצים והמתחים הפנימיים שלהם הוא גורם מפתח
בתהליך שינוי אמיתי.

.

יקרים, עכשיו לאחר קריאת הפוסט, האם אתם יכולים לזהות איזה סוג של טיפוס אתם מתוך
5 הטיפוסים ה"לחוצים"? ומה למדתם על עצמכם, על דרך החשיבה וההתנהגות שלכם, ועל
ההשלכות שיש ללחצים הגבוהים על החיים שלכם? אשמח שתכתבו לי בתיבת התגובות
שמתחת לפוסט.

האפשרות הזו לפגוש את עצמכם באופן אובייקטיבי ואותנטי ולשאול את עצמכם שאלות,
שעוזרות לכם להעמיק את ההכרות עם עצמכם, מגבירה את המודעות העצמית שלכם, שהיא
כאמור צעד משמעותי והכרחי בדרך שלכם להפוך מאנשים שסובלים מלחץ ומתח נפשי
לאנשים רגועים יותר, המתפקדים טוב יותר ומאושרים הרבה יותר.

אז צעד משמעותי של מודעות עצמית כבר עשיתם (:  ועכשיו הגיע הזמן לעשות צעד נוסף
בתהליך הורדת הלחץ שלכם.  הנה במיוחד בשבילכם מדיטציה עוצמתי ואפקטיבי להרגעת לחצים ומתחים 

.

צפו עכשיו בסרטון על 5 טיפוסי האישיות, הנוטים למתח וללחץ

.

עקבו אחריי ב-Youtube  לחצו על סמל הפעמון לקבלת התראות חמות על סרטונים
חדשים מלאי ערך למימוש עצמי ולחיים טובים (בנושאים של חרדות, טראומות,
מחסומים, ביטחון עצמי ודימוי עצמי, חשיבה חיובית ועוד הרבה כלים בדרך אל האושר)
.

עשו לייק ב-Facebook וקבלו ראשונים פוסטים קצרים מלאים בערך, משפטי
השראה עוצמתיים וסרטונים מעולים להתפתחות אישית, שאני נותנת רק שם.
.

קבלו בחינם את המדריך המלא "לחיים מאושרים עם דימוי עצמי מנצח!"
ב7 צעדים קלים ובטוחים.
.

לטיפול אישי בשילוב  Expressive Therapies לטיפול מהיר בחרדות ופחדים,
ריפוי טראומות, חיזוק הביטחון העצמי ויצירת דימוי עצמי מנצח! המביאה
לתוצאות מהירות שנשארות לתמיד.
.

עוד על השיטה
.

להמלצות לחצו כאן

.

מאחלת לכם אושר והצלחה, שלכם אילנה

אילנה חיון-צדיק M.A |התחלות חדשות בחיים
פסיכותרפיסטית מומחית לשחרור מחרדות, ריפוי טראומות וחיזוק הביטחון העצמי
עם וותק של 30 שנה ועם הצלחות מוכחות בשטח.

.

איך להשיג שליטה מלאה ואפקטיבית על החיים?

אני שמחה שנשארתם איתי עד הסוף ומקווה שהמאמר הזה תרם לכם.
אם אהבתם את הפוסט אשמח שתשתפו אותו עם אחרים כדי שגם הם ייהנו ממנו

במידה וניסיתם להתגבר על המתחים והלחצים ועדיין עדיין אתם מבחינים שאתם מתוחים ומודאגים מידי
בקשו עזרה ופנו למטפל מומחה. אף פעם לא מאוחר לעשות שינוי בהתנהגות או ללמוד כמה טכניקות
חדשות ומועילות להתמודדות עם לחץ מתח דאגות וחרדות.

התחילו את השינוי עכשיו – פנו אלי לשיחת ייעוץ ראשונית והכוונה 0545-798599

2022-06-23T22:13:32+00:00 18.01.2019|

השאר תגובה

קבל/י את המדריך שיעזור לך,
להגיע להערכה עצמית גבוהה​